Leveringsvoorwaarden

Of u nu in onze showroom of via onze webwinkel uw bestelling plaatst, deze zal altijd op dezelfde wijze verwerkt en vervolgens geleverd worden. Hieraan zitten bepaalde voorwaarden verbonden welke u hieronder terug kunt vinden.  

Het traject van uw bestelling via onze webwinkel

  1. Plaats de gewenste producten in uw winkelwagen, kies uw leverwijze (afhalen of bezorgen) en klik op ‘Doorgaan naar afrekenen’;
  2. Vul uw gegevens in;
  3. Kies de gewenste betaalmethode en klik op ‘afrekenen’;
  4. U ontvangt de bevestiging van uw bestelling (en indien van toepassing uw iDeal betaling) op de mail;
  5. Indien u kiest voor 50% aanbetaling, dient u eerst de aanbetaling te doen via de aanbetalingsfactuur die u binnen één werkdag na uw bestelling per mail ontvangt. U kunt deze per iDeal voldoen met behulp van de link in de e-mail;
  6. Na (aan)betaling is uw order bevestigd en wordt deze in gang gezet;
  7. U wordt per e-mail op de hoogte gesteld van de leverdatum en -tijd;
  8. Uw order wordt op de afgesproken datum geleverd.

Leveringsvoorwaarden (bij zelf monteren terrasoverkapping)

Als u een bestelling plaatst wordt u, nadat u de (aan)betaling heeft gedaan, per e-mail op de hoogte gesteld van de leverdatum en het tijdvak waarin wij langskomen. In de e-mail vindt u ook een link om deze datum te annuleren. Hiervan kunt u gebruik maken als u uw bestelling later wilt laten bezorgen. Let op, u kunt uw order niet eerder in laten plannen, wij plannen uw order in op de eerst mogelijke datum.

De bezorging van uw bestelling vindt plaats op de afgesproken dag en tijd. Een specifiekere tijd kunnen wij helaas niet noemen in verband met weer en verkeer. Onze bezorgers bellen 30 minuten voor aankomst.

Indien de bestelling niet op de afgesproken datum/tijd kan leveren, dan is hier geen coulanceregeling op van toepassing. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om een nieuwe leverdatum af te spreken. Wij adviseren dan ook geen monteurs in te huren op de dag van levering.

De levering geschiedt tot de eerste drempel. Indien u in overeenstemming met de bezorgers hiervan afwijkt, draagt u het risico. Hiervan uitgezonderd is in het geval wanneer ernstige nalatigheid of opzet aantoonbaar is.

Ons levergebied beslaat Nederland, België en tot 200 kilometer hemelsbreed over de Duitse grens gezien vanaf ons magazijn in Tegelen. Uitgezonderd hiervan zijn de Waddeneilanden.

Indien u een onderdeel beschadigd heeft, bestel dan het vervangende losse onderdeel via [email protected]. Geef via een e-mail door welke onderdelen u wilt bestellen en of u deze zelf wilt afhalen of wilt laten bezorgen. Wij zullen hiervoor een bestelling aanmaken. Indien u ondersteuning nodig heeft bij het bepalen van welke onderdelen u nodig heeft, dan kunt u ook eerst een vraag mailen naar [email protected].

Wanneer u zelf een bestelling komt ophalen of omruilen op onze vestiging dan staat hier geen compensatie tegenover. De producten worden buiten klaargezet om in te laden. Het inladen dient u zelf te verzorgen. Wij adviseren dan ook dat u bij zwaardere producten met twee personen bent. Het ophalen van bestellingen is alleen mogelijk bij ons magazijn in Tegelen.

Bij aflevering van uw bestelling dient er een bevoegd persoon aanwezig te zijn die de afleverbon zal tekenen. Het tekenen hiervan is enkel voor de ontvangst. Dit geeft geen verdere verplichtingen of garantie aan deze persoon. De persoon die de afleverbon ondertekent, is wel verantwoordelijk voor de controle van de producten. 

Indien u nog niet het volledige orderbedrag voldaan heeft, dient u dit bedrag bij de bezorger per pin of contact te voldoen. De bezorger heeft altijd de factuur met het openstaande bedrag bij zich, welke hij ook overhandigt aan u, samen met de afleverbon. Wilt u de betaling liever van tevoren overmaken? Overhandig dan een uitgeprint betalingsbewijs aan de bezorger.

Controleer voordat u een product verwerkt of deze vrij is van defecten. Indien u een defect constateert en dit onderdeel door ForaVida zo is geleverd: verwerk het product dan niet. Maak foto’s van het betreffende product en stuur deze naar [email protected]. Wij zullen zo snel mogelijk een passende oplossing bieden. Indien u ondanks deze instructie alsnog een product met een beschadiging of defect verwerkt, dan kunnen wij deze niet meer omruilen waardoor wij hiervoor geen oplossing kan bieden.

Uw bestelling herroepen/retourneren:

  1. U kunt uw producten binnen 14 dagen na ontvangst herroepen/retourneren. Hiervan uitgesloten zijn op maat gemaakte producten. Als u gebruikmaakt van dit herroepingsrecht, meldt u dit binnen 14 dagen door middel van het Modelformulier voor herroeping, welke u naar ons stuurt.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in punt 1 bedoelde melding, zendt u het product op eigen kosten terug. Mocht u de producten door ons willen laten ophalen dan dient u dit tijdens de herroeping, zoals in punt 1 genoemd, te vermelden. Het retourneren van producten is gratis. In dit laatste geval regelen wij de retourzending van de goederen en wordt u per e-mail op de hoogte gesteld van de datum dat wij uw retourzending af komen halen.  U neemt als consument in ieder geval de terugzendtermijn in acht als u het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

Indien u een bestelling heeft geplaatst, terwijl u buiten het levergebied van ForaVida woonachtig bent dan kunt u uw bestelling afhalen of deze laten leveren op een ander adres dat wel binnen ons levergebied valt. 

Bij sneeuw of vorst dient u de parkeerplaats en/of inrit ijs- en sneeuwvrij te maken in verband met de veiligheid van onze bezorgers.

U bent verantwoordelijk voor het verzorgen van een geschikte plek om de producten neer te leggen/zetten. Dit betekent dat de plek vrij moet zijn van obstructies en dat er voldoende ruimte is om de producten neer te zetten.
Bij de levering van glazen dakplaten, glazen schuifdeuren of andere producten waar glas in verwerkt is, dient u voor een bok of bijvoorbeeld houten latten te zorgen waar het glas op geplaatst kan worden door de bezorgers. Indien u niet zorgt voor een geschikte plek, zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen die hier het gevolg van zijn.

Glasplaten mogen niet liggend getild of opgeslagen worden. Dit om puntbelasting te voorkomen waarbij het glas kan springen. Gebruik glasdragers met een minimale draagkracht van 75 kilogram per zuiger om het glas gemakkelijk te verplaatsen met de minste kans op schade.

Indien uw product stormschade heeft opgelopen, neem dan contact op met uw verzekering. Stormschade zoals bijvoorbeeld het vallen van een baksteen op een product valt buiten de garantie. Indien de bestelling niet door NewCo is geplaatst, dan dient u de herstelwerkzaamheden door de partij te laten verzorgen die uw bestelling heeft gemonteerd. NewCo voert herstelwerkzaamheden enkel uit op bestellingen die zijn gemonteerd door NewCo. De benodigde onderdelen voor de herstelwerkzaamheden (zoals schroeven, dakplaten, staanders etc.) kunt u los bestellen via mail naar [email protected]. Geef door welke onderdelen u graag wilt bestellen en of u deze wilt afhalen of wilt laten bezorgen. Wij zullen hier dan een bestelling voor aanmaken. Indien wij de herstelwerkzaamheden uitvoeren, zullen de monteurs de bestelde producten op de dag van de werkzaamheden meenemen. Worden de herstelwerkzaamheden niet door ons uitgevoerd, dan kunt u de producten zelf afhalen, of laten leveren.

Indien u de montage van uw bestelling zelf verzorgt, houd er dan rekening mee dat bepaalde onderdelen zwaar kunnen zijn. Zorg bijvoorbeeld voor voldoende mankracht om een zware goot op te tillen en eventueel een glaslift om glazen platen op te tillen.


Heeft u naar aanleiding van bovenstaande nog vragen? Neem dan gerust per e-mail contact met ons op. Stuur uw e-mail naar [email protected]