Klantenservice – werkdagen van 08:00 tot 23:59, weekend van 09:00 tot 17:00 | Showroom Venlo 7 dagen per week geopend

Leveringsvoorwaarden

Op het moment dat je bij ForaVida een koopovereenkomst hebt gesloten, ben je akkoord gegaan met onze leveringsvoorwaarden. Je dient je aan deze voorwaarden te houden. Hieronder vind je een beschrijving van deze leveringsvoorwaarden.

Voorafgaand aan de levering

  1. De leverdag kan niet meer gewijzigd worden nadat je deze hebt gekozen in de bezorgkalender.
  2. De inhoud van een bestelling kan uiterlijk drie werkdagen voor de geplande leverdatum tot 15:00 uur gewijzigd worden. Hierna is het wijzigen van de inhoud van je bestelling niet meer mogelijk.
  3. Er dient altijd iemand aanwezig te zijn op het afleveradres om te tekenen voor ontvangst. Wij leveren niet uit als er niemand aanwezig is op de afgesproken locatie. Vanwege de aard van onze producten leveren wij de producten enkel op het bij ons bekende afleveradres.
  4. Wij leveren onze bestellingen tussen 07:00 uur en 19:00 uur uit. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat er op de door jou gekozen leverdag tussen deze uren iemand aanwezig is om te tekenen voor ontvangst.
  5. De levering geschiedt tot de eerste ‘drempel’. Dit kan ook een deur of deuropening zijn. Afhankelijk van het transportmiddel (bestelbus met aanhangwagen of vrachtwagen met kraan), gelden hier echter beperkingen voor zoals opgenomen in punt 5 en 6.
  6. Indien je bestelling met bestelbus en aanhangwagen geleverd wordt, leveren wij maximaal 25 meter vanaf de plek waar onze bestelbus en aanhangwagen geparkeerd kunnen worden.
  7. Indien je bestelling met vrachtwagen en kraan geleverd wordt, leveren wij maximaal 3 meter van de plek waar onze vrachtwagen vrij kan lossen (in verband met de maximale reikwijdte van de kraan).
  8. De chauffeur van onze vrachtwagen beoordeelt zelf hoe dicht hij bij de woning kan leveren. Indien dat verder weg is dan gehoopt, bespreekt de chauffeur met de klant de dichtstbijzijnde plek om te lossen. Het oordeel van de betreffende chauffeur weegt hierin het zwaarst.
  9. De plek van lossen moet vrij begaanbaar zijn en de profielen (tot wel 7 meter lang) moeten in de lengte verplaatst kunnen worden. In het kader van de van jouw veiligheid en die van onze bezorgers, hanteren wij hier een strikt beleid in. Indien producten niet veilig in de lengte verplaatst kunnen worden, leveren wij de bestelling niet uit.
  10. Het tekenen van de afleverbon is enkel voor de ontvangst. Dit geeft geen verdere verplichtingen of garantie aan deze persoon. De persoon die de afleverbon ondertekent is wel verantwoordelijk voor de controle van de producten.
  11. Bij sneeuw en/of vorst dien je de parkeerplaats en/of inrit ijs- en sneeuwvrij te maken in verband met de veiligheid van onze bezorgers.
  12. Je dient zelf te zorgen voor een plek (in de buurt van de drempel) waar glasplaten geplaatst kunnen worden. Dit kan op een bok zijn of met houten balken op de grond tegen de muur.
  13. Glasplaten mogen niet liggend getild of opgeslagen worden om puntbelasting te voorkomen waarbij het glas kan springen. Gebruik glasdragers met een minimale draagkracht van 75 kilogram per zuiger om het glas makkelijk te verplaatsen met de minste kans op schade.

Tijdens de levering

  1. De levering geschiedt tot de eerste ‘drempel’. Dat kan bijvoorbeeld een drempel van een voordeur of de deuropening van een poort zijn. Afhankelijk van het transportmiddel (bestelbus met aanhangwagen of vrachtwagen met kraan), gelden hier echter beperkingen voor zoals opgenomen in punt 5 en 6.
  2. Bestellingen bestemd voor een appartement of op een andere etage dan de begane grond, worden geleverd tot de eerste drempel van het appartementencomplex op de begane grond.
  3. Indien je bestelling met bestelbus en aanhangwagen geleverd wordt, leveren wij maximaal 25 meter vanaf de plek waar onze bestelbus en aanhangwagen geparkeerd kunnen worden.
  4. Indien je bestelling met vrachtwagen en kraan geleverd wordt, leveren wij maximaal 3 meter van de plek waar onze vrachtwagen vrij kan lossen (in verband met de maximale reikwijdte van de kraan).
  5. De chauffeur van onze vrachtwagen beoordeelt zelf hoe dicht hij bij de woning kan leveren. Indien dat verder weg is dan gehoopt, bespreekt de chauffeur met de klant de dichtstbijzijnde plek om te lossen. Het oordeel van de betreffende chauffeur weegt hierin het zwaarst.
  6. De plek van lossen moet vrij begaanbaar zijn en de profielen (tot wel 7 meter lang) moeten in de lengte verplaatst kunnen worden. In het kader van de van jouw veiligheid en die van onze bezorgers, hanteren wij hier een strikt beleid in. Indien producten niet veilig in de lengte verplaatst kunnen worden, leveren wij de bestelling niet uit.
  7. Het tekenen van de afleverbon is enkel voor de ontvangst. Dit geeft geen verdere verplichtingen of garantie aan deze persoon. De persoon die de afleverbon ondertekent is wel verantwoordelijk voor de controle van de producten.
  8. Bij sneeuw en/of vorst dien je de parkeerplaats en/of inrit ijs- en sneeuwvrij te maken in verband met de veiligheid van onze bezorgers.
  9. Je dient zelf te zorgen voor een plek (in de buurt van de drempel) waar glasplaten geplaatst kunnen worden. Dit kan op een bok zijn of met houten balken op de grond tegen de muur. Worden de glasplaten voor langere tijd opgeslagen, zorg dan voor een droge en geventileerde ruimte.
  10. Glasplaten mogen niet liggend getild of opgeslagen worden om puntbelasting te voorkomen waarbij het glas kan springen. Gebruik glasdragers met een minimale draagkracht van 75 kilogram per zuiger om het glas makkelijk te verplaatsen met de minste kans op schade.
  11. Indien wij de bestelling niet op de afgesproken datum of tijd kunnen leveren, is hier geen coulanceregeling van toepassing. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om een nieuw levermoment af te spreken. We adviseren dan ook geen monteurs in te huren in de dagen na de geplande levering.

Na de levering

  1. Incomplete bestellingen, beschadigingen of defecten dienen altijd binnen 72 uur na ontvangst telefonisch of per e-mail gemeld te worden. Defecten die na deze periode gemeld worden vallen buiten de garantie.
  2. Monteer de gehele bestelling waarvan een onderdeel defect of beschadigd is niet. Wij moeten vaststellen dat de beschadiging niet tijdens de montage heeft plaatsgevonden.

Mocht je nog vragen hebben neem dan contact op met onze klantenservice.

Gratis levering

Altijd, in Nederland en België

Gemakkelijk retourneren

30 dagen gratis retourneren

5 jaar garantie

Genieten zonder zorgen

100% veilig afrekenen

iDeal / Klarna / Creditcard

Verhuizingsuitverkoop

10% extra korting!

Tijdelijk bij geselecteerde producten – wees er snel bij!

Gebruik code:
VERHUIS10

Deel