Home » Leveringsvoorwaarden

Leveringsvoorwaarden

Het plaatsen van een bestelling kan in onze webwinkel. Onze klantenservice kan een winkelmand voor je vullen indien je hier ondersteuning bij nodig hebt. De verwerking gaat altijd op dezelfde manier verwerkt en geleverd. Hieraan zitten bepaalde voorwaarden verbonden welke je hier terug kunt vinden.  

Bestellen via onze webwinkel

  1. Plaats de gewenste producten in je winkelwagen, kies een leverwijze (afhalen of bezorgen) en klik op ‘Doorgaan naar afrekenen’;
  2. Vul je gegevens in;
  3. Kies de gewenste betaalmethode en klik op ‘afrekenen’;
  4. Je ontvangt de bevestiging van de bestelling per mail;
  5. Je wordt per e-mail op de hoogte gesteld van de leverdatum en -tijd;
  6. Je bestelling wordt op de afgesproken datum geleverd.

Bezorgkalender

Na het verwerken van je bestelling krijg je per e-mail de mogelijkheid om een leverdatum te kiezen via onze bezorgkalender. Deze e-mail ontvang je binnen een werkdag. Drie tot vijf werkdagen voor de gekozen datum worden de routes definitief gepland. Soms kan het voorkomen dat we door een tekort aan capaciteit de leverdatum aan moeten passen. Dit is maximaal twee werkdagen later dan de gekozen datum. Nadat de planning definitief is gemaakt, ontvang je een track&trace met een tijdvak van 2 uur. Let op: het tijdvak kan gedurende de dag wijzigen, afhankelijk van het verloop van de route. De avond voor de leverdatum krijg je dit tijdvak ook nog per SMS als herinnering toegestuurd.

Levering gaat niet door op de bezorgdag

Indien wij de bestelling niet op de afgesproken datum/tijd kunnen leveren, is hier geen coulanceregeling van toepassing. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om een nieuwe leverdatum af te spreken. Wij adviseren dan ook geen monteurs in te huren in de dagen na de geplande levering.

Bezorging aan huis

De levering geschiedt tot de eerste drempel. Hierbij geldt een beperking: wij leveren maximaal 25 meter vanaf de plek waar onze bezorgbus geparkeerd kan worden. De plek van het lossen moet vrij begaanbaar zijn en de profielen (tot wel 7 meter lang) moeten in de lengte verplaatst kunnen worden. Wij hanteren hier een strikt beleid in, en zullen de bestelling niet (kunnen) lossen indien er niet aan deze voorwaarden voldaan kan worden. Ook wordt een deel van de bestellingen met een vrachtwagen geleverd. Je bestelling staat dan op een bok welke tot 3 meter afstand van de vrachtwagen geplaatst kan worden (in woonwijken kan dit soms niet direct voor de deur zijn).

Bij aflevering van de bestelling dient er een bevoegd persoon aanwezig te zijn die de afleverbon zal tekenen. Het tekenen hiervan is enkel voor de ontvangst. Dit geeft geen verdere verplichtingen of garantie aan deze persoon. De persoon die de afleverbon ondertekent, is wel verantwoordelijk voor de controle van de producten. Indien je niet aanwezig bent, wordt de bestelling door onze bezorgers meegenomen, mits hier andere afspraken over zijn gemaakt. De levering wordt hierna opnieuw ingepland voor levering. Vanwege de aard van onze producten bieden wij de producten niet aan bij de buren.

Glasplaten mogen niet liggend getild of opgeslagen worden. Dit om puntbelasting te voorkomen waarbij het glas kan springen. Gebruik glasdragers met een minimale draagkracht van 75 kilogram per zuiger om het glas gemakkelijk te verplaatsen met de minste kans op schade.

Ons levergebied beslaat Nederland en België. Uitgezonderd hiervan zijn de Waddeneilanden. Indien je een bestelling hebt geplaatst terwijl je buiten het levergebied van ForaVida woonachtig bent dan kun je de bestelling afhalen of deze laten leveren op een ander adres dat wel binnen ons levergebied valt. 

Bij sneeuw of vorst dien je de parkeerplaats en/of inrit ijs- en sneeuwvrij te maken in verband met de veiligheid van onze bezorgers.

Bestelling controleren

Fouten maken is menselijk, controleer dus na ontvangst de bestelling. Indien de bestelling niet compleet blijkt te zijn, meld dit dan binnen vijf werkdagen! Meldingen na deze vijf werkdagen zullen niet in behandeling worden genomen.

Beschadigingen of defecten aan glasplaten binnen 48 uur melden

Voor glazen dak- en deurplaten gelden, naast de in de vorige alinea’s genoemde afspraken, enkele andere voorwaarden om aanspraak te kunnen maken op de garantie.

Indien je het defect pas constateert nadat de bezorger al weg is, verzoeken wij om zo snel mogelijk en het binnen 48 uur per e-mail dit te melden. Monteer het product niet. Indien je alsnog de glasplaat met een beschadiging of defect monteert, dan kunnen wij hier geen omruiling meer voor aanbieden. Ook heb je geen aanspraak op een coulanceregeling.

Bestelling afhalen

Wanneer je een bestelling komt ophalen of omruilen op onze vestiging dan staat hier geen compensatie tegenover. De producten worden buiten klaargezet om in te laden. Het inladen dien je zelf te verzorgen. Kom altijd met twee personen!. Het ophalen van bestellingen is alleen mogelijk bij ons magazijn in Tegelen.

Je bestelling herroepen/retourneren:

  1. Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst herroepen/retourneren. Hiervan uitgesloten zijn op maat gemaakte producten. Als je gebruik maakt van dit herroepingsrecht, kunt je de bestelling binnen 14 dagen als retour aanmelden door het Modelformulier voor herroeping naar ons toe te sturen.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in punt 1 bedoelde melding, zendt je het product terug. Mocht je de producten door ons willen laten ophalen dan dien je dit tijdens de herroeping, zoals in punt 1 genoemd, te vermelden. Het retourneren van producten is gratis. In dit laatste geval regelen wij de retourzending van de goederen en wordt je per e-mail op de hoogte gesteld van de datum dat wij je retourzending af komen halen. je neemt als consument in ieder geval de terugzendtermijn in acht als je het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. Op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Op maat gemaakte producten zijn alle producten die aan de hand van klantspecifieke maten geproduceerd worden.

Schade aan producten

Controleer voordat je een product verwerkt of deze vrij is van defecten. Indien je een defect constateert en dit onderdeel door ForaVida zo is geleverd: verwerk het product dan niet. Maak foto’s van het betreffende product en stuur deze naar [email protected]. Wij zullen zo snel mogelijk een passende oplossing bieden. Indien je ondanks deze instructie alsnog een product met een beschadiging of defect verwerkt, dan kunnen wij deze niet meer omruilen waardoor wij hiervoor geen oplossing kan bieden. Wij kunnen immers niet vaststellen waar/wanneer de beschadiging is ontstaan.

Indien een product stormschade heeft opgelopen, neem dan contact op met je verzekering. Stormschade zoals bijvoorbeeld het vallen van een baksteen op een product valt buiten de garantie.


Heb je naar aanleiding van bovenstaande nog vragen? Neem dan gerust per e-mail contact met ons op. Stuur je e-mail naar [email protected]

Winkelwagen
Deel